KONTAKT
Send en e-post til kunst@ingridlilja.no og vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.
Ring gjerne eller send SMS til tlf. 48 18 81 63 dersom du har spørsmål.
Telefontid er mandag- lørdag 10 -16.
Du kan også besøke Ingrid Liljas atelier og show-room på Nesodden utenfor Oslo, hvor det finnes et stort utvalg av hennes nyere og eldre arbeider.
GENERELLE BETINGELSER
Billedkunstner Ingrid Lilja Arntzen er et enkeltpersonforetak registrert I Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 983432328
Alle kunstverkene er laget av og med billedkunstner Ingrid Lilja Arntzen.
De grafiske arkene er hånd-sveivet, ett og ett, i en dyptrykkpresse og opplaget er nummerert og signert.
Maleriene er malt på lerret eller kobberpapir, med akrylmaling og pastellkritt. Det finnes kun ett eksemplar av hvert maleri.
PARTENE
Selger er: BILLEDKUNSTNER INGRID LILJA ARNTZEN / BONO 2024, Organisasjonsnummer 983 432 328 – og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
PRISER
Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt m.m.
Billedkunst er fritatt for moms.
BESTILLING
Når vi mottar din bestilling, sender vi en automatisk bekreftelse til deg. Vi ber deg lese bekreftelsen nøye, og kontakte oss på kunst@ingridlilja.no dersom noe ikke stemmer.
BETALING
Bestillingen betales med Vipps. Billedkunst solgt fra kunstnerens atelier er fritatt for lovpålagt 5% kunstomsetningsavgift.
FRAKT
Bildet blir sendt omgående etter at betalingen er mottatt. Selger betaler frakt, ekspedisjon og forpakning innenlands med Norgespakke. Kunstverket må hentes av kjøper på postkontoret innen 14 dager, ellers returneres det til oss. Kjøper blir da belastet med et gebyr på kr. 300,-.
Ved kjøp av store malerier vil type frakt avgjøres i hvert enkelt tilfelle, etter avtale med kjøper.
Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
FEIL I KATALOGEN
Vi forsøker til enhver tid å gjengi kunstverkets farger, lys og teksturer så eksakt som mulig. Vi forsøker også å sikre at alle opplysninger om tilgjengelighet, mål, vekt, titler, opplag og teknikk er riktige. Likevel må vi ta forbehold om at det kan være gitt feil opplysninger fra oss.